Centrum Stomatologii Estetycznej i Implantologii - stomatolog, dentysta Szczecin
Dołącz do nas na Facebooku!
Dołącz do nas na Google Plus!
MediRaty
Polski
Deutsch

Leczenie kanałowe

Za leczenie kanałowe odpowiada dział stomatologii nazywany endodoncją. Leczenie kanałowe jest konieczne, gdy nieleczona próchnica prowadzi do zainfekowania miazgi zęba. Ta wewnętrzna tkanka zęba odpowiada za jego unerwienie i odżywienie.
Jeżeli infekcja dotyka miazgi, ząb najczęściej zaczyna boleć. W takim wypadku konieczne jest leczenie kanałowe.

Polega ono na usunięciu zainfekowanej miazgi, poszerzeniu i zdezynfekowaniu kanału lub kanałów, a następnie na szczelnym ich zamknięciu. Tak przeleczone zęby w ponad 90% służą Pacjentom do końca życia.

Po leczeniu kanałowym oczywiście konieczna jest odbudowa tkanek zęba takimi samymi metodami, jak przy leczeniu próchnicy.

Dodatkowo zęby leczone kanałowo mogą wymagać wzmocnienia za pomocą wkładów cementowanych w kanałach. Korzysta się z wkładów wykonywanych w pracowni, bądź z wkładów prefabrykowanych.

Schowaj
Przerwa w pracy 2-4 listopada
Wirtualna wycieczka po gabinecie stomatologicznym
PSI - Polskie Stowarzyszenie Implantologiczne